Home

Narrated By Abu Musa : " Whose Islam is the best?" i.e (Who is a very good Muslim) He replied, " One who avoids harming the Muslims with his tongue and hands." │ Narrated By Ibn Mas'ud : The Prophet Sallahualaihiwassalam used to take care of us in preaching by selecting a suitable time, so that we might not get bored. (He abstained from pestering us with sermons and knowledge all the time) │ Narrated By 'Abdullah Bin Umar : Allah's Apostle said " Allah will not look at the person who drags his garment (behind him) out of conceit." │ Narrated By Abu Huraira : The Prophet said " A women is married for four things, i.e her wealth, her family status, her beauty and her religion. So you should marry the religious woman (otherwise) you will be a losers. May Allah bless us always :)

Thursday 11 April 2013

She's A Man

" Tulang besi, urat dawai... "

" aaa..? "


Assalamualaikum warahmatuallah and hye there :)

Alhamdulillah for today and I'm going to share a story of a friend. 
I do care of her and yah, I still love her as a sisterhood lillahitaalla, until now...and I hope she will read this, insyaAllah.

Ok, pertama kali dengar perkataan di atas tue masa Tingkatan 1. 
Setiap kali bersalam dengan dia memang tak sah kalau tak digenggam kuat-kuat. 
I have no idea why she likes to do like that. 
She will stop doing it till I said 
' Wee..sakitlah As! '

Yes, she did and she said dengan bangganyerr ' inilah tulang besi, urat dawai.'
Banyaklah besi dawai hang, tangan nie dah lembik jadinya. 

But, whatever it is I never get anger with her for a long time, I don't know.

Walau sekasar mana dia lakukan tapi masih lagi boleh menerima seadanya, sebab aku kan kakak, haha.. (ok,stop)

She's my first classmate on 1 EK 2 (known as CEMERLANG now,i guess >.<). She sit on my right, at the back, behind the windows. Wow..I'm still remembered dude ! 

Continues...

Dia adalah seorang pelajar perempuan yang biasa dan kadang-kadang berkelakuan luar biasa, bila kasar sikit orang kata 'macam lelaki' 'tak serupa perempuan' 'bla..bla...and so on'.

Banyak perkara yang unexpected sometime she do on the class, such as yelling to the boys and girls sometime (suruh senyaplah kononnya), tampar main-main, panggil cikgu dengan gelaran yang annoying (astaghfiruallah,jangan buat ya,cubit nanti) and makes me happy (haha...stop!)

Pernah sekali waktu beratur sebelum masuk kelas, dia tiba-tiba datang dan mendukung saya and I'm so scared, I don't know.. 
So I shout to her wisely... 'turunkan aku la As !!' 
Mungkin masa itu saya sudah mendengar cerita yang macam-macam mengenai dia, dan tiba-tiba saya rasa ingin jauh namun hati seakan mengeluh. 

Kenapa??

Sebelum itu, saya pernah membuat kerja kursus, saya pergi ke rumahnya dan pada masa itu ibu bapanya sedang bekerja. Jadi mahu atau tidak, dia terpaksa menjaga 3 orang adiknya, 1 perempuan dan 2 lelaki. Adik bongsunya pada masa itu masih kecil, seperti 1 tahun lebih. And I was touched when I  saw her feeds her sister very gently. I said in my heart 'SubhanaAllah As, kat sekolah bukan main ganas kau tapi kat rumah, aku pun kalah..'(huhu)
Saya juga pernah melihat dia memakai baju Bhai (emm..baju perempuan Singh) semasa program Maulidur Rasul rasanya, SubhanaAllah..beautiful.

Semenjak kami tidak sekelas lagi untuk Tingkatan 2 dan seterusnya, pelbagai cerita saya dengar mengenai dia dari jauh. Saya selalu mengandaikan kata-kata mereka hanya rekaan kerana saya pernah mengenalinya, namun Allah itu Maha Kuasa. 
Ditakdirkan Allah, saya melihat sedikit perubahannya, sedih.

Dia di luar memakai pakaian seakan menyerupai lelaki dan kadangkala jelas seperti lelaki, tapi bagi mereka yang mengenalinya pasti tidak merasa janggal namun bagi yang tidak mengenali akan mula membuat andaian.

Bagaimana ini boleh berlaku?

Dimana salahnya? Diri sendiri? Ibu bapa? Keluarga? Masyarakat? Negara? Dunia?

SubhanaAllah...we're so close with Kiamat and what have we done?

''Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan suatu kaum sebelum mereka mengubah keadaan diri mereka sendiri."
Surah ar-Ra'd 13:11

Walaupun dia sudah berubah sebegitu drastik sekali, namun tidak pernah saya cuba untuk mengendahkan dirinya. Biasa juga menziarahinya jika ada waktu dan kadang kala terserempak di luar.

Bukan saya yang menegur tapi dia!

Rasanya 2 tahun lepas, rasa segan apabila orang sekeliling melihat situasi itu but who care? Alhamdulillah dia masih sama, tidak ada perubahan dan masih maintain slim seperti dulu (kalau nak tips kekal kurus bolehlah tanya dia, hihi...) Bila jumpa tu tanyalah buat apa, duduk mana and so on. Selepas dia pergi akan ada yang bertanya 'siapa itu,tak serupa perempuan..bla..bla...'

Ni yang malas bila kena jawab pertanyaan perempuan. (err...you're girls too right?) 
Yes! but please...kadang-kadang kita punya kain terseret tahi ayam tapi kain orang lain yang price tag lupa nak tanggal sibuk kita katakan.
Sorry, this is so emotional.  

Setiap kali berbual dan memandang tepat ke matanya, hati jadi sayu. 
Seolah-olah meminta agar dia mendengar isi hati yang merayu agar berubah, berubah kerana Allah. 
Rasa rindu yang amat syahdu bila teringat kisah lalu. 
Dia sangat istimewa Ya Allah. 
Tapi...fahamkah dia perasaan yang menyelimuti kalbu harapan itu?

Golongan LGBT, mak nyah dan sebagainya bukan lagi satu fenomena baru masa kini dan seakan mahu lebih dikenali. Awalnya bukanlah mereka ini terus menjadi seperti itu, disebabkan beberapa faktor yang mendorong menyebabkan mereka hilang di akhirnya.

(Click on here for more details) 

(Click on here for the story) pinjaman peribadi 

InsyaAllah, jika Allah berkehendakan sebelum tertutup mata ini, ingin rasanya melihat perubahan pada dirinya, membantunya, bukan sekadar di dunia, tetapi ke Syurga Yang Maha Esa. 

Dear friend, 
If you were here...
Let me know 
When we honestly ask ourselves
Which person in our lives mean the most to us
We often find that it is those who
Instead of giving advice, solutions or cures
Have chosen rather to share our pain
And touch our wounds
With a warm and tender hand
-Henri Nouwen-

I love you because of Allah, from the day till Jannah 


No comments:

Post a Comment